سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهر و مه چون قلندری مستند

یکشنبه 85 دی 17 ساعت 6:11 عصر

نفس نفس زنم امشب به عشق روی تو دلبر
قفس قفس همه عالم اسیر ساقی کوثر
تپش تپش تو به قلبم بیا اشاره نما
تو آسمان دلم را پر از ستاره نما
سبو سبو کنم امشب مکن تو تکفیرم
ببین ز عشق تو مولا بسته به زنجیرم






نوشته شده توسط : غلام حسین

نظرات دیگران [ نظر]


عاشورا از نگاه بزرگان

سه شنبه 85 دی 5 ساعت 8:15 عصر

واشنگتن ایروینگ (مورخ مشهور آمریکایی)

برای امام حسین (ع) ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن اراده‌ی یزید نجات بخشد، لیکن مسؤولیت پیشوا و نهضت بخش اسلام اجازه نمی‌داد که او یزید را به عنوان خلافت بشناسد. او بزودی خود را برای قبول هر ناراحتی و فشاری به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بنی‌امیه آماده ساخت. در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک و در روی ریگهای تفتیده عربستان،‌ روح حسین فناپذیر برپاست. ای پهلوان و ای نمونه‌ی شجاعت و ای شهسوارمن، ای حسین!
منبع: کتاب فرهنگ عاشورا

توماس ماساریک

‌گرچه کشیشان ما هم از ذکر مصائب حضرت مسیح مردم را متأثر می‌سازند، ولی آن شور و هیجانی که در پیروان حسین(ع) یافت می‌شود در پیروان مسیح یافت نخواهد شد و گویا سبب این باشد که مصائب مسیح در برابر مصائب حسین (ع) مانند پرکاهی است در مقابل یک کوه عظیم پیکر.
منبع: کتاب فرهنگ عاشورا

موریس دوکبری

در مجالس عزاداری حسین گفته می‌شود که حسین، برای حفظ شرف و ناموس مردم و بزرگی مقام و مرتبه‌ی اسلام، از جان و مال و فرزند گذشت و زیر بار استعمار و ماجراجویی یزید نرفت. پس بیایید ما هم شیوة او را سرمشق قرار داده، از زیردستی استعمارگران خلاصی یابیم و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دهیم.
منبع: کتاب فرهنگ عاشورا

ماربین آلمانی (خاورشناس)

حسین (ع) با قربانی کردن عزیزترین افراد خود و با اثبات مظلومیت و حقانیت خود، به دنیا درس فداکاری و جانبازی آموخت و نام اسلام و اسلامیان را در تاریخ ثبت و در عالم بلند آوازه ساخت. این سرباز رشید عالم اسلام به مردم دنیا نشان داد که ظلم و بیداد و ستمگری پایدار نیست و بنای ستم هرچه ظاهراً عظیم و استوار باشد، در برابر حق و حقیقت چون پر کاهی بر باد خواهد رفت.
منبع: کتاب فرهنگ عاشورا

بنت الشاطی

زینب، خواهر حسین بن علی (ع) لذت پیروزی را در کام ابن‌زیاد و بنی امیه خراب کرد و در جام پیروزی آنان قطرات زهر ریخت، در همه‌ی حوادث سیاسی پس از عاشورا، همچون قیام مختار و عبدالله بن زبیر و سقوط دولت امویان و برپایی حکومت عباسیان و ریشه دواندن مذهب تشیع، زینب قهرمان کربلا نقش برانگیزنده داشت.
منبع: کتاب فرهنگ عاشورا

تاملاس توندون (هندو، رئیس سابق کنگره ملی هندوستان)‌

این فداکاریهای عالی از قبیل شهادت امام حسین (ع)، سطح فکر بشریت را ارتقا بخشیده است و خاطره آن شایسته است همیشه باقی بماند و یادآوری شود.
منبع: کتاب فرهنگ عاشورا

علامه طنطاوی (دانشمند و فیلسوف مصری)

(داستان حسینی) عشق آزادگان را به فداکاری در راه خدا برمی‌انگیزد و استقبال مرگ را بهترین آرزوها به شمار می‌آورد چندانکه برای شتاب به قربانگاه، بر یکدیگر پیشی جویند.
منبع: کتاب فرهنگ عاشورا


نوشته شده توسط : غلام حسین

نظرات دیگران [ نظر]


<      1   2   3   4