سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در پاسخ به جمعی از مقلدین خود در جمهوری آذربایجان عاملین توهین به پیامبر اکرم (ص ) در روزنامه «صنعت» جمهوری آذربایجان را در صورت اعتراف به آگاهانه بودن اقدام خود واجب القتل دانست.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، متن نامه مقلدین و پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی که از سوی دفتر ایشان منتشر شده، ذیلا از نظر خوانندگان می گذرد :

بسمه تعالی
حضور محترم مرجع عالیقدر جهان شیعه آیت الله العظمی حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی (دام عزه )

با سلام اخیرا یکی از روزنامه های جمهوری آذربایجان به نام «صنعت» مقاله رافق تقی روزنامه نگار مرتد آذری را در صفحات خود درج نموده است که مورد خشم و غضب مسلمانان منطقه قرار گرفته است . (همین مقاله همراه با ترجمه خدمتتان تقدیم می گردد.)

نویسنده مقاله با تحلیلی می کوشد اروپا و دین آن را که مسیحیت است، از هر لحاظ برتر و خاورمیانه و دین آن را که اسلام است، از هر جهت پست و بی ارزش نشان بدهد. او در قسمتی از مقاله ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) را با کلمات ناپسند و نالایق توهین کرده تمامی مقدسات اسلام را به تمسخر گرفته و در پایان مقاله اعلام کرده است که همه این مطالب را آگاهانه از روی عمد نوشته است و باز هم خواهد نوشت .

ضمنا همین روزنامه بارها مقدسات اسلام را مورد هجوم و تحقیر قرار داده حتی در چند شماره خود کتاب منفور «آیات شیطانی» سلمان رشدی را منتشر کرده است .

 سئوال : وظیفه مسلمانان در قبال این امر غیرقابل تحمل چیست؟

مقلدین حضرتعالی از آذربایجان

بسمه تعالی
چنین شخصی چنانچه مسلمان زاده باشد، با اعترافات مذکور مرتد است و چنانچه کافر بوده، از مصادیق ساب النبی است و در هر صورت برفرض چنین اعترافاتی قتل او بر هر کسی که دسترسی داشته باشد لازم است و مسئول روزنامه مذکور که چنین افکار و عقائدی را با علم و توجه منتشر می کند همین حکم را دارد. خداوند اسلام و مسلمین را از شر دشمنان حفظ فرماید. یریدون لیطفوا نورالله بافواهم والله متم نوره ولوکره الکافرون .

محمد فاضل لنکرانی
4/9/85

گفتنی است، 18 سال پیش نیز پس از اهانت سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی، امام خمینی(ره) فتوای قتل وی را صادر کردند و از آن زمان تا کنون بارها اقداماتی برای اجرای این حکم انجام شده است. رشدی نیز به رغم حمایت کامل دولتها و سرویسهای امنیتی غربی این سالها را با اضطراب و نگرانی شدید گذرانده است.

نویسنده مقاله روزنامه صنعت، «رافق ناظر اوغلو تقی‌زاده» مشهور به «رافق تقی لی»، عضو سابق اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان است که پیش از این طی مقاله‌ای به نام «عاشورا» با اظهارنظرات بیمارگونه و اروتیکی، مسجد تازه پیر باکو را بهترین محلی برای لذت‌جویی جنسی دانسته و با توصیف پورنوگرافی تخیلات بیمار خود، عاشورا و مراسم عزاداری مردم آذربایجان را به سطح یک التذاذ پایین آورده بود.وی در سال 2004 از اتحادیه نویسندگان آذربایجان اخراج شده است.


نوشته شده توسط : غلام حسین

نظرات دیگران [ نظر]


به امید خدا اولین تم های موبایل ساخته شده توسط خودم رو برای دانلود می ذارم



نوع گوشی:سونی اریکسون سری w700
نام تم:کربلا

نوع گوشی:سونی اریکسون سری w850
نام تم:کربلا


نوشته شده توسط : غلام حسین

نظرات دیگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >